Monday, August 20, 2012

කඩෙන් බඩුවක් ගන්න යන හැමෝම දැනගත යුතු දෙයක්

වෙළෙන්දකු හෝ සාදන්නකු විසින් මුදලක් සදහා ලබාගැනීමට සලස්වන යම් භාණ්ඩ හෝ සේවා, නියම වශයෙන් භාවිත කරන්නෙකු හෝ භාවිත කරනු ඇතයි බලාපොරොත්තු වන්නෙකු පරිභෝගිකයෙකි. කියල 2003 අංක 9 දරන පාරිභෝගික කටයුතු පිළිබද අධෝකාරිය පනතේ දක්වා ඇත . කෙටියෙන් කිව්වොත් අපි හැමෝම හැම මොහොතේම පාරිභෝගිකයෝ . පාරිභෝගිකයෝ හැටියට අපි හැමෝටම අයිතීන් තියෙනවා. පාරිභෝගික අයිතීන් පිලිබදව පස්සේ ලිපියක අපි කතා කරමු .දැන් අපි බලමු මම ඉස්සෙල්ල කිව්වා පනත යටතේ දඩුවම් ලැබිය හැකි වරදවල් මොනවා කියල. ඒ කියන්න මේවා එකක් හරි අපිට මුහුණ පාන්න සිද්දුනොත් අදාල වෙළෙන්දාට විරිඋද්දව "පාරිභෝගික කටයුතු පිළිබද අධිකාරියට " පැමිණිලි කරන්න පුළුවන් .

  • විකිනීමට ඇති යම්භාණ්ඩයක් සම්බන්දයෙන් එම භාණ්ඩයේ ඇති යම් ලේබලයක් විස්තරයක් හෝ මිල ලකුණු කිරීමක් පිලිබදව අධිකාරිය විසින් නිකුත් කරන ලද යම් විදානයක් ඉවත් කිරීම , මක දැමීම ,විකෘති කිරීම,වෙනස්කිරීම , හෝ කපා දැමීම - 2003/9 පනත 10(4) වගන්තිය 
  • අධිකාරිය විසින් නිකුත් කරන ලද විධානයකට අනුව ලකුණු කරන ලද මිලකට වැඩ වැඩි මිලකට විකිණීම හෝ විකිනීමට ඉදිරිපත් කිරීම -  2003/9 පනත 11 වගන්තිය 
  • යම් වෙළද සංගමයක් විසින් අධිකාරිය සමග එලබුනු යම් ගිවිසුමක් විධානයක් කඩ කිරීම වරදකි -  2003/9 පනත 14(3) වගන්තිය 
  • භාණ්ඩ ලග තබාගෙන විකිණීම ප්‍රතික්ෂේප කිරීම වරදකි -  2003/9 පනත 15 වගන්තිය 
  • භාණ්ඩ කොන්දේසියකට යටත්ව විකිණීම වරදකි -  2003/9 පනත 16 වගන්තිය
  • යම් වෙළෙන්දෙකු හෝ යම් තැනැත්තකු තමාගේ අවශ්‍යතාවය ඉක්මවන පරිදි භාණ්ඩ රස කිරීම වරදකි -  2003/9 පනත 17 වගන්තිය 
  • යම් වෙළෙන්දකු පාරිභෝගික සභාව සමග ඇතිකරගන්න ප්‍රතිඥාවක් කඩ කිරීම වරදකි -  2003/9 පනත 21 වගන්තිය 
  • අධිකාරියේ විධානයන්ට අනුව ක්‍රියා නොකිරීමටත් , එම ව්හිධානයන් හෝ අවවාදයන් විකෘති කිරීම,මකා දැමීම , වෙනස් කිරීම වරදකි -  2003/9 පනත 29 වගන්තිය 
  • තම ව්‍යාපාරික ක්‍රියා කලාපය මගින් පාරිභෝගිකයා හෝ වෙනත් වෙළෙන්දකු නොමග යැවීම වරදකි -  2003/9 පනත 30,31වගන්ති 
  • යම් තැනැත්තකු වත අධිකාරිය විසින් කරනු ලබන නියිග පහර හරිම, අධිකාරියට අගරු කිරීම හෝ අපහස කිරීම වරදකි -  2003/9 පනත 36 වගන්තිය 

2 comments: